Съдържание

    премахване на имобилайзер

    Имобилайзер: Защо е важен?

    • Сигурност: Прави колата по-трудна за кражба.
    • Спокойствие: Може да си сигурен, че колата ти е защитена.
    • Защита на имуществото: Пази всичките вещи, които са в колата.

    Как работи имобилайзерът накратко?

    1. Ключ с код: В ключа има малък чип със специален код.
    2. Проверка на кода: Когато сложиш ключа в контакт, колата проверява дали кодът съвпада.
    3. Стартиране на двигателя: Ако кодовете съвпадат, двигателят може да се запали. Ако не, колата няма да тръгне.

    Имобилайзерът е ключов елемент в съвременните автомобилни системи за сигурност, създаден да предпазва автомобила от неразрешено използване. Основната му функция е да блокира запалването на двигателя, ако електронната система не разпознае подходящия ключ. Тази технология е важна защита срещу кражба, тъй като заобикалянето ѝ изисква високо ниво на технически умения.

    Механизмът на имобилайзера се състои от електронен чип, вграден в ключа на автомобила, и приемник в самото превозно средство. Когато шофьорът постави ключа в запалването, системата проверява дали кодът на чипа съвпада с този, записан в паметта на автомобила. Ако няма съвпадение, имобилайзерът блокира стартирането на двигателя, което прави невъзможно автомобилът да бъде подкаран без правилния ключ.

    Системите за сигурност, включително имобилайзерите, са непрекъснато развивани, за да предотвратяват все по-сложни методи за кражба на автомобили. Проблеми с имобилайзера могат да възникнат при дефекти в електрониката или ако ключът бъде повреден, което налага професионална диагностика и ремонт.

    Инсталирането на надежден имобилайзер е важна стъпка към гарантиране на спокойствието и сигурността на всяко превозно средство, особено в урбанизираните райони, където кражбите на автомобили са по-често срещани.

    Изключване на имобилайзер

    В буквален превод от Английски, думата Immobiliser означава “обездвижител” – в случая – електронно устройство, което разрешава или забранява стартирането на двигателят.

    Основната задача на имобилайзера е да прекъсне една или няколко електрически вериги на автомобила и по този начин да предотврати стартирането на двигателя при опит за кражба респ. при използване на неоторизиран ключ.

    Включването и изключването на имобилайзера по правило трябва да са достъпни само за собственика на автомобила. Чрез използване на електронни ключове с монтиран в тях ЧИП /транспондер/.

    Чипът е  микросхема с радиочестотна индентификация разположен в ключа и в него е записан уникален код.

    Въпреки прекрасната работа, която върши като защитник на автомобила ни, понякога функцийте му се нарушават и се налагат скъпи ремонти,замени,препрограмиране,или изключване на функцията му/при някой модели е невъзможно/.

    Всеки случай е различен сам по себе си и решението му е специфично и изисква специализирани умения и знания.

    Ключарски център Keylock извършва програмиране, а в наложителни случай – премахване/ изключване /функцията на имобилайзера.

    Това се налага в случаи на дефектиране на самият имобилайзер или други модули пряко свързани с неговата функция.

    Много често , при по-стари автомобили връзката  между имобилайзера и ключа е прекъсната поради комуникационни проблеми в окабеляването или чисто софтуерни проблеми. Нерядко проблеми в нормалната работа на автомобила се отъждествяват с „Проблем в имобилайзера“,което на практика не е така и се стига до ненужни замени на модули и ремонти.

    При проблем с имобилайзера – обадете ни сe,разполагаме със специализирано оборудване и обучени специалисти за да сме Ви полезни.

    Още малко от нас за имобилайзерите

    Всички автомобили западно производство се оборудват с заводски имобилайзер от края на 94 г. началото на 95г , а за автомобилите Руско производство  от 2000г.

    Стандартно, имобилайзера се състой от три основни части:

    Ключ с Чип, /намиращ се в собственика на автомобила /чийто електронен код e програмиран в блока за управление.

    Блок за управление – имобилайзерен блок ,  обработващ и сверяващ данните за ключовете записани в паметта му с данните постъпващи при вкарване на ключ в контакта на автомобила и опит за стартиране на двигателя.

    Електромагнитно реле прекъсващо електрически връзки  или неелектрически системи в автомобила.

    При някои автомобили имобилайзерът се намира в малка кутийка разположена около таблото или друго специално място в автомобила, при други се намира в кутийка монтирана върху контактния патрон.

    При трети, имобилайзера е вграден  в таблото на автомобила.

    При някои автомобили имобилайзерът е интегриран в блока за управление на двигателя – ECU, BCM,BSI.

    Функционирането на имобилайзера се осъществява по следния начин: при включване на запалване имобилайзера подава кратък високочестотен сигнал чрез антената/индукционна бобина монтирана около контактния патрон/.

    Този високочестотен сигнал чрез електромагнитна индукция осъществява захранването на чипа монтиран в ключа.

    От своя страна чипа излъчва записания в него код към блока за управление , който  сверява постъпилите данни  и разрешава или прекъсва  запалването на двигателя.

    При повечето автомобили при опит за стартиране на двигателят с неоторизиран ключ или ключ без чип, двигателя стартира за няколко секунди и след това гасне, а на таблото свети сигнална лампа – автомобил с ключ, появява се текстово съобщение Immobiliser Active, или друга иконка – катинарче .

    При някои автомобили като BMW например се прекъсва електрическата система преди стартера и при даване на контакт двигателя не стартира дори и за кратко.

    Това е в най-общи линии устройството и работата на имобилайзера.

    Целия този процес – да го наречем “общуване” между отделните “части” на имобилайзерната система се извършва на софтуерно ниво и е изключително трудна за преодоляване от неспециалисти